الاثنين، 30 أبريل 2012

غريبة الدنيا

مهما حاولت الاقى تفسير لاى حاجة بتحصل فى الدنيا سواء ليها علاقة بيا او الواقع اللى حوليا او اى حد اعرفه او معرفوش ...مبعرفش بس انا مش عارف هل دة غباء منى ولا من الاخرين؟؟؟!! يمكن انا زى ما بعض اصحابى بيقولولى انسان خيالى او غير واقعى مع ان ليا اصحاب تانية بيعتبرونى تلقائى!!! او يمكن-ودة تقريبا الاقرب الى الصحة- انى احيانا بشوف تفاصيل محدش بياخد باله منها او بحب اشوف الدنيا وكانها كاملة من غير اى شوائب .
ودى بعض الملا حظات اللى بتضايقانى فى حاجات منها ممكن تكون مهمة وحاجات تانية تافهة يعنى مثلا
-احمد خالد صاحبى الانتيم...اعرفه بقالى 9 سنين تقريبا وبيصمم ان احنا تقريبا كل يوم لازم نشرب حاجة ساقعة سوا مهما قلتلوا ان انا مليش نفس او ان المياه الغازية بتبوظ العضم او اننى ببساطة معيش فلوس..او انى زهقت من شرب الحاجة الساقعة كل يوم...مش عارف يصراحة ماله القصب؟؟... مسكر ومفيد للكلية وزى الفل.
-ليه دايما فى المسلسلات يطلع الممثل ولازق خلقته فى وش الكاميرا ويعد يتكلم ومش كدة وبس دة كمان بيكلم واحد وراه وهو مديله ضهره-يعنى وقاحة اخر حاجة-بس على مايبدو ان الرجل اللى وراه مش مضايق وبيتعامل معاه عادى...طب انا مش فاهم.. ليه كده؟؟؟
هو فى ناس طبيعية بتتكلم كدة فى الحقيقة؟؟ (دعوة عامة لاى مخرج يقرا الكلمتين دول ..هقوله كلمة واحدة : بلاش فكاكة).
-من صغرى وانا بحب اجيب اى حاجة حلوة-انا بسمى الحلويات حاجة حلوة- من السوبر ماركت -زى اى طفل فى سنى-بس لحد دلوقتى لما بحب اشترى حاجة بتنح ربع ساعة لان فى حاجات كتيرة قوى اشى شيكولاتة واشى بسكويت ...ماعلينا من دة كله اكتر حاجة بتغيظنى ان كيس الشيبسى اللى كان ب 50 قرش يا اما يغليه بجنيه ونفس الكمية يا اما يغليه برضه بس75 قرش ويخليه نفس الكمية ويوم ما يضرب فيه الدم يحطلك كام شيبسهاية ويقول لك دة عائلى ويبيعهولك ب 3 جنيه...نصب علنى وطبعا نفس الكلام فى كل الحاجات الحلوة التانية.
-هو ليه الشعب المصرى كله بيحب الكورة اللى هى كرة القدم..وليه لما بقول لحد انى ماليش فيها قوى يستغرب وكانى كوكبى فضائى 
 يعنى انا مثلا كان نفسى العب تنس و كرة السرعة بس الدنيا لهتنى بس انا برضه زمان كنت رياضى وبلعب كاراتيه وخدت الحزام البنى..بس بعد كدة دخلت ثانوية عامة وبعدين الكلية ودلوقتى طخنت شوية وشكرا على كدة.
-هو انا لو قلت انى لحد دلوقتى بحب اتفرج على كارتون ابقى غريب- بالذات mbc3- انا شايف ان الكارتون زيه زى فيلم او حلقة اجنبية بس الفرق الوحيد انه كارتون.
-مش لاقى كلام تانى يتقال فى الوقت الحالى فهقفل على كدة وابقى اكمل بعدين

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق